مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 11:302023-11-14پزشكي

فارس من| نوار تست قندخون بیمه شد


معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه 4 قلم داروی پرمصرف بیماران دیابتی، تا 75 درصد با حمایت بیمه ارائه می شود، گفت: دیابت، از یک سال پیش تحت پوشش صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، چندی پیش مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت پویشی در سامانه فارس من خواستار تحت پوشش قرار گرفتن نوار تست قتد خون بیماران دیابتی شده بودند.

به گفته این کارشناسان در حال حاضر حدود هفت میلیون ایرانی به دیابت مبتلا هستند و نزدیک به 600 هزار نفر از این افراد نیازمند تزریق انسولین هستند.

متخصصان این حوزه همیشه توصیه می کنند که بیماران برای اطلاع از وضعیت بیماری خود با تهیه دستگاه تست قند خون سطح قند خون را اندازه گیری کنند اما به دلیل گران بودن نوارهای تست قند خون به نظر می رسد این ابزار به میزان کافی در کشور ما، مورد استفاده قرار نگرفته است.

از سویی هر فرد مبتلا به دیابت با توجه به دستگاه تست خون مورد استفاده باید هر دوره مبلغ هفتاد هزار تومان تا یک میلیون تومان برای خرید نوار تست قند خون بپردازد و به دلیل دائمی بودن این موضوع بهتر است این اقلام تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

این دغدغه مخاطبان خبرگزاری فارس باعث شد تا این موضوع را از بیمه سلامت پیگیری کنیم؛ چندی پیش مهدی رضایی معاون بیمه و خدمات س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| نوار تست قندخون بیمه شد

فارس من| نوار تست قندخون بیمه شد